Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Kuchnia francuska, niemiecka, polska? Wszystko o kuchniach świata.
Awatar użytkownika
Coolka
Zasłużeni
Zasłużeni
Posty: 3314
Rejestracja: 27 lut 2013, o 14:40

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Coolka » 22 sie 2015, o 22:07

Dzis postanowiłam przy okazji obiadu zrobić relację z robie nia pizzy. Lubie kupną, ale zdarza mi się jak mam czas robić domową. Przygotowanie i upieczenie to około 1h więc spokojnie można na to sobie pozwolić. Mój przepis na ciasto wygląda tak:

Obrazek

Składniki ciasta do pizzy

3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka letniej przegotowanej wody
3-4 łyżki oleju roślinnego
30g drożdży (lub 4g sproszkowanych)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
jako dodatek 4 łyżki oregano

Mąkę, sól, cukier i oregano mieszamy ze sobą.

Obrazek

Drożdże rozrabiam w wodzie i dodaje do mąki najpierw mieszając łyżką a potem już dłonią.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dopiero wtedy dodaję olej i jeszcze chwilę wyrabiam w misce, a potem chwile na blacie lub desce.

Obrazek

Obrazek

Kolej na wyrosnięcie. Ciasto do miski i posypujemy mąką. Następnie przykrywam ścierką i odstawiam na około 30min.

Obrazek

Obrazek

W tym czasie mozna sobie przygotować co tylko wam do głowy przyjdzie żeby położyć na pizze. Sos do pizzy można kupić lub zrobić (zblendowane pomidory, zioła prowansalskie, trochę ketchupu i trochę koncentratu pomidorowego) . Ja wziełam gotowy bo akurat miałam. Pozostałe składniki wyglądały tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i można zaczynać. Ciasto ładnie powinno urosnąć. Przekładam je na deskę i odrobinę tylko wyrabiam tak żeby złapało jednolity kształt.

Obrazek

Obrazek

Ciasto kładę na blachę i ugniatac=jąc i lekko rozciągając kształtuje. Nie wałkuje się tego ciasta, więc dobrze o tym pamiętać :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolny krok to zdjęcie ciasta i posmarowanie blachy odrobiną oleju po czym położenie ponownie. Na ciasto także daje odrobine oleju i rozsmarowuje. Potem kolejno składniki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Piekarnik rozgrzewamy do 220 stopni i trzymamy pizze od 15 do 25 min. Brzego muszą być zarumienione, a ser ładnie roztopiony. Ja trzymam moją 20 min na termoobiegu, ale to zależy pewnie od piekarnika.

Obrazek

Obrazek

Gotowa pizza wygląda tak :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

SMACZNEGO :)

Obrazek
Idealnie nieidealna

Awatar użytkownika
Kika666
V.I.P
V.I.P
Posty: 6032
Rejestracja: 25 lis 2012, o 16:26

Re: Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Kika666 » 23 sie 2015, o 12:04

:) Swietnie ten przepis rozpisalas Coolka na nuty , wiec nie ma problemu ze
zrobieniem tej pyszoty jaka jest pizza.
Jestem fanka pizzy wiec sie do tego przepisu przymierze, bo nigdy nie robilam jej sama .
Zawsze korzystalam z kupowanego gotowca.
Dlatego chce poznac smaczek tego co zrobie sama.
Dzieki Coolka za ta instrukcje wykonania ciasta. :)

Awatar użytkownika
Coolka
Zasłużeni
Zasłużeni
Posty: 3314
Rejestracja: 27 lut 2013, o 14:40

Re: Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Coolka » 24 sie 2015, o 12:03

Wiedziałam, że Tobie sie spodoba :) Świetne ciasto na którym można położyć wszystko co tylko pasuje, więc wegetariańska wyjdzie ci na pewno genialnie :P
Idealnie nieidealna

Awatar użytkownika
Wędrowniczka3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 19 sie 2014, o 13:19

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Wędrowniczka3 » 21 sie 2016, o 20:46

Coolka, bardzo fajny przepis na ciasto :) Ja wczoraj zrobiłam pizze margheritę z kozim serem i wyszła przepyszna :) Pierwszy raz taką robiłam, a miałam akurat ser chavroux w lodówce. Znalazłam przepis w necie http://chavroux.pl/margharita-kozim-serem/ Jeżeli lubicie kozi ser, to koniecznie spróbujcie :)

Awatar użytkownika
Hadassa
Moderator
Moderator
Posty: 1282
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 08:44

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Hadassa » 22 sie 2016, o 16:54

Wlasnie musiala bym zrobic domowa pizze :)
...bo w oczach tkwi siła duszy...

Awatar użytkownika
Coolka
Zasłużeni
Zasłużeni
Posty: 3314
Rejestracja: 27 lut 2013, o 14:40

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Coolka » 25 sie 2016, o 20:38

Stanowczo polecam, bo ten przepis wychodzi mi zawsze tak samo i zawsze po zrobieniu pizza blyskawicznie znika :P Co do koziego sera to z Chavroux też robiłam kiedyś, bo ich serek zawsze mam w lodówce :)

Obrazek
Idealnie nieidealna

Awatar użytkownika
Hadassa
Moderator
Moderator
Posty: 1282
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 08:44

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Hadassa » 25 sie 2016, o 21:24

Pizza z kozim serem?
...bo w oczach tkwi siła duszy...

Awatar użytkownika
Coolka
Zasłużeni
Zasłużeni
Posty: 3314
Rejestracja: 27 lut 2013, o 14:40

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Coolka » 28 sie 2016, o 09:58

Można zrobić z nim pisse, albo nawet cheesburgery. dużo osób nie docenia sera koziego. Jakbys miała ochotę poeksperymentować to ten chavroux jest genialny w wielu odsłonach. Na instagramie chavroux masz nawet pokazana taką pizze https://www.instagram.com/p/BIo6FpXD1ye ... rychavroux :)
Idealnie nieidealna

Awatar użytkownika
Dora
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 2 wrz 2015, o 00:56

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Dora » 30 sie 2016, o 23:54

Muszę wypróbować twój przepis na pizze. :) Pomysł z kozim serem też jest bardzo ciekawy. Masz jakieś wypróbowane składniki, które będą się komponowały z tym Chavroux?

Awatar użytkownika
Coolka
Zasłużeni
Zasłużeni
Posty: 3314
Rejestracja: 27 lut 2013, o 14:40

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Coolka » 31 sie 2016, o 15:33

Sos robie tak jak w przepisie masz z koncentratu, przypraw z cukrem i solą. Jesli o rzeczy na wierzch to serek chavroux starczy jeden spokojnie tylko cienko kroje plastry. Do tego daje oliwki, bazylię bo hoduje na balkonie i czasami dodaje wędlinę, ale wtedy nie plastry tylko pokrojoną w drobną kostkę.
Idealnie nieidealna

Awatar użytkownika
katarynka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 mar 2013, o 11:07

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: katarynka » 31 sie 2016, o 17:23

Ja bardzo często daję na pizzę kozi ser :) Lubimy bardzo :) A jak mam lenia i nie chce mi się ciasta wyrabiać to mam taki sposób na "leniwą" pizzę: http://chavroux.pl/pizza-serem-kozim-ciescie-francuskim Też smaczna, a raz dwa gotowa ;)

Awatar użytkownika
Hadassa
Moderator
Moderator
Posty: 1282
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 08:44

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Hadassa » 18 wrz 2016, o 06:39

A ja ostatnio wyprobowalam spod do pizzy z biedronki. Nawet dobry...

A ser kozi lubie. I do kanapek i do roznych dan. Np roladek z kuraka na slodko
...bo w oczach tkwi siła duszy...

Awatar użytkownika
samba_mamba
były team
były team
Posty: 1836
Rejestracja: 22 lut 2013, o 21:58

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: samba_mamba » 28 wrz 2016, o 12:18

W temacie tych Chavroux to ostatnio dali na stronie przepis na pizzę z sosem z dyni zamiast z pomidora, na bazie koziego serka właśnie. Robiłam i pycha po prostu!
@coolka dawaj foty na konkurs https://www.facebook.com/SeryChavroux/p ... 6667032066 na bank coś u nich wygrasz z tym Twoim dorobkiem. :D

Awatar użytkownika
indoet93
nowy
nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 11:27

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: indoet93 » 28 wrz 2016, o 22:27

Tertulis

Awatar użytkownika
perwersja
nowy
nowy
Posty: 23
Rejestracja: 7 sie 2015, o 14:36

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: perwersja » 30 wrz 2016, o 19:42

mniam! chyba wiem co zrobię jutro na obiad :D
a ten kozi ser to gdzie dostanę? bo widziałam na innym portalu pozytywne opinie, wiec chyba czas spróbować :)
Carpe diem :zonk:

Awatar użytkownika
Hadassa
Moderator
Moderator
Posty: 1282
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 08:44

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Hadassa » 1 paź 2016, o 20:01

W biedronce jest na przyklad
...bo w oczach tkwi siła duszy...

Awatar użytkownika
Wędrowniczka3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 19 sie 2014, o 13:19

Pizza - FOTOSTORY made by Coolka

Post autor: Wędrowniczka3 » 17 gru 2016, o 11:35

Ja kupuje w Auchanie ale w Carrefourze też widziałam. Ostatnio nawet był taki nowy z figą :) Sama jestem ciekawa jak smakuje?

ODPOWIEDZ