Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
MagicalFire

Makemmo - Stwórz Własną Grę Przeglądarkową

Rekomendowane odpowiedzi

[center][b][size=150]Makemmo - Stwórz Własną Grę Przeglądarkową I Zarabiaj Na Niej [/b][/size]
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/800x379q50/571/iyr1.jpg[/img]
Marzyliście kiedyś o stworzeniu własnej gry przeglądarkowej?
Pewnie tak, ale nie mieliście albo pieniędzy, albo wiedzy na temat programowania. Właśnie dla takich ludzi, stworzono projekt MakeMMO, czyli kreatora sieciowych tytułów via www. Możemy stworzyć grę w dowolnej tematyce, od zombiaków, science-fiction, po standardowe fantasy.
Zawsze też możemy podążyć drogą strategii, tworząc typowego MMORTS, gdzie będziemy nudzić się nad rozbudową miasta/królestwa.
Niewątpliwym plusem jest fakt, że stworzoną przez nas grę... możemy opublikować na Facebooku. Oprócz satysfakcji stworzenia czegoś, na co wiele osób będzie chciało poświęcać swój czas, daje szanse na wprowadzenie w życie własnych pomysłów. Przede wszystkim jednak serwis umożliwia zarabianie na swoim własnym projekcie.
Jeśli nasza gra zachęci ludzi do kupowania przedmiotów, lub wydawania w niej w inny sposób wirtualnych kredytów, będziemy mieli swój udział w zyskach. Jeśli gracz kupi kredyty bezpośrednio u Makemmo.com i wyda u nas w grze, podział zysku wygląda następująco: 60% trafia do Makemmo.com, a 40% do naszej kieszeni.
Jeśli zakupimy hurtowo Epiny, żeby samemu sprzedawać je naszym graczom podział będzie korzystniejszy z punktu widzenia twórcy gry, 30% dla Makemmo.com, a 70% dla nas. W porównaniu do innych serwisów internetowych podział zysków wydaje się zaskakująco korzystny dla twórcy gry.
Założenie gry kosztuje jedynie 9,99zł w ramach tej opłaty rozwijamy swoją grę za darmo bez ograniczeń i dostajemy dożywotni hosting więc nie martwimy się o nic tylko o graczy i o to ile wydadzą w naszej grze Proszę zakładać gry przez ten link: http://makemmo.com[/center]

[center][gg=3]10987972[/gg]

'Może i jestem idiotą, ale nie jestem głupi.' ? Forrest Gump

"Может быть, я идиот, но я не дурак". ? Форрест Гамп[/center]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od wielu lat obserwuje rynek gier przeglądarkowych i powiem tak.
Obecnie jest ich wysyp.

Jeśli ktoś chce się wybić potrzebuje przede wszystkim "oryginalnego" silnika gry. A takiego w kreatorze nie zrobimy.

Projekt dobry dla początkujących twórców gier, w celu zapoznania się z tematem.
[quote]Jeśli nasza gra zachęci ludzi do kupowania przedmiotów, lub wydawania w niej w inny sposób wirtualnych kredytów, będziemy mieli swój udział w zyskach. Jeśli gracz kupi kredyty bezpośrednio u Makemmo.com i wyda u nas w grze, podział zysku wygląda następująco: 60% trafia do Makemmo.com, a 40% do naszej kieszeni. [/quote] Dlatego dłuższej przygody z tym projektem nie polecam. Lepiej stworzyć coś swojego i mieć ewentualne zyski dla siebie. 60% to zdecydowanie za dużo. A ludzie trzeba pamiętać nie będą grać w kolejne podróbki ogame, travianów, farmersów i innych gier. Chcą ciągle coś nowego i jakościowego lepszego, gdyż tego typu gry szybko się nudzą albo zaraz z początku odrzucają ze względu na brak innowacji (wymagają dużo czasu poświęconego, żeby w tych grach cokolwiek osiągnąć).
[quote]W porównaniu do innych serwisów internetowych podział zysków wydaje się zaskakująco korzystny dla twórcy gry.[/quote] Może i tak, bo nie słyszałem o podobnym projekcie tak wykonanym. Niemniej dla ludzi znających się na rzeczy to i tak bardzo dużo trzeba oddać komuś innemu, a nie oszukujmy się gry przez przeglądarkę to nie są od dawna kopalnie złota, zbyt duża konkurencja na rynku i zbyt małe zyski.

"DUC IN ALTUM! WYPŁYŃ NA GŁĘBIĘ! ZAWIERZ CHRYSTUSOWI, POKONAJ SŁABOŚĆ I ZNIECHĘCENIE, I NA NOWO: WYPŁYŃ NA GŁĘBIĘ! ODKRYJ GŁĘBIĘ WŁASNEGO DUCHA. WNIKAJ W GŁĘBIĘ ŚWIATA. PRZYJMIJ SŁOWO CHRYSTUSA ZAUFAJ MU I PODEJMIJ SWĄ ŻYCIOWĄ MISJĘ.”
 
Ludzie nowego wieku oczekują twego świadectwa.
 
Nie lękaj się!  Wypłyń na głębie!
Jest przy Tobie Chrystus.
Sercem obejmuje każdego i każdą z Was.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aż specjalnie założyłem konto jak przeczytałem tą odp. Panie administratorze :)

Mówisz, że obserwujesz rynek gier ale zaznacz, że jako gracz a nie osoba tworząca gry bo po twojej wypowiedzi niestety widać twój brak pojęcia jak to wygląda od "kuchni".

Oryginalny silnik? :D Chyba chodzi Ci o model rozgrywki prawda? Zwał jak zwał... fakt gier jest masa. Są lepsze i są gorsze. Są większe i mniejsze. Są takie zrobione przez studenta na zaliczenie lub jako hobby. Są też takie zaplanowane i wykonane przez duże studia np. innogames. Te duże gry tworzone są latami przy nakładzie naprawdę sporych kwot.

A co do kwot...

Stworzenie gry w MakeMMO kosztuje 10zł-23zł (w zależności od sposobu płatności). Teraz powiedz mi czy wiesz ile będzie kosztowało napisanie takiej samej pojedynczej gry przez programistę?

Student ~1000zł-2000zł (w zależności jak bardzo będzie głodny ale jakość wykonania jest adekwatna do ceny)
Początkujący programista ~3000zł-5000zł (Z taką grą można śmiało startować ale cudów tam nie będzie i na 90% będzie wymagała poprawek).
Programista z doświadczeniem 4000zł-15000zł (Zrobi jak mu każesz a jak wyjdzie to już inna sprawa)

w/w kwoty dotyczą zlecenia pracy freelancerowi.
Jeżeli jednak chcesz mieć własnego programistę a do tego ogarniętego i pracującego tylko nad twoją grą no to: umowa o pracę i ~6000zł/m-c na rękę. To jest koszt ~10 000zł/m-c dla pracodawcy nie wliczając kosztów prowadzenia działalności. Oczywiście możesz zatrudnić kogoś mniej doświadczonego i mniej wymagającego ale twój koszt miesięczny nie zejdzie niżej niż 7000zł. A wykonanie takiej gry potrwa od 2 do 6 miesięcy w zależności od specyfikacji i umiejętności programisty.

Do tego trzeba doliczyć grafika 500zł-2000zł (freelancer)

Dodatkowo musisz posiadać szczegółową specyfikację projektu czyli co jak i gdzie. Gier czy portali nie tworzy się na zasadzie "a tu to a później zobaczymy" to wszystko musi być z góry zaplanowane i rozpisane z dokładnością do każdej pierdoły na stronie co i jak i w którym miejscu. Jeżeli nie masz takiej specyfikacji i nie potrafisz tego zrobić są ludzie którzy Ci to napiszą w zależności od wielkości projektu od 1500zł do 4000zł. Ty im powiesz a oni stworzą specyfikację która jest niczym przepis kucharski dla programisty.

Jak już nawet stworzysz tą grę to ludzie muszą się o niej dowiedzieć. A to proste nie jest i na pewno nie tanie. Z 10 000zł na kampanie reklamową możesz co najwyżej ściągnąć do gry kilka tyś osób i liczyć, że im się spodoba. Prawda jest taka, że spore studia przeznaczają sześciocyfrowe a nawet siedmiocyfrowe kwoty na różnego rodzaju kampanie reklamowe. Ostatnimi czasy modne stało się kupowanie użytkowników. Użytkowników z polski kupuje się za 2zł-6zł z zagranicy od 4-12zł. Jednak nie masz gwarancji, że taki użytkownik wyda jakieś pieniądze w twojej grze.

Co do niskich zarobków gier przeglądarkowych... czy zadałeś sobie kiedyś trochę trudu i czytałeś raporty niektórych spółek giełdowych wypuszczających gry przeglądarkowe? Czy posiadasz w ogóle jakieś dane na ten temat? Czy po prostu się tobie tak wydaje? Dla przykładu Zynga(fakt notuje spadek zysków ostatnimi czasy ale to z powodu rosnącej konkurencji i zbyt ostrej monetyzacji ich gier) tak czy inaczej drugi kwartał 2013r zakończyli z zyskiem 230,735 mln dolarów. Kwartał to 3 miesiące!!! Dla porównania taki Frogster (Runes of Magic gra oparta o klienta) półroczny zysk ma na poziomie ~20mln EUR. Model rozgrywki w grach MakeMMO jest zaciągnięty właśnie z produkcji Zyngi: MafiaWars, FarmVille.

Ale zejdźmy na ziemie... i załóżmy, że masz już grę :)

Prowadzenie gry na samym jej stworzeniu i obsłudze klienta się nie kończy dochodzą do tego koszty utrzymania gry. Nie wiem czy kolega się zna ale gry są wyjątkowo zasobożerne szczególnie te oparte o model kilkania jak w MakeMMO. Serwery same się nie opłacą a tym bardziej nie z jednorazowej opłaty. Ja rozumiem, że kolega może być przyzwyczajony do darmowych hostingów lub ofert rodem z az.pl 20zł za serwer na cały rok. Te serwery mają miliony limitów których nie zauważy zwykły posiadacz wizytówki online czy małego forum jednak gra na czymś takim długo nie podziała do tego rodzaju serwisów używa się serwerów dedykowanych lub własnych serwerowni. To są dodatkowe koszty. I teraz takie InnoGames, Zynga czy inne firmy proszę mi uwierzyć ale lwią część przychodów przeznaczają właśnie na utrzymanie serwerów. Gry są narażone na wszelkiego rodzaju ataki np. DDoS i ktoś musi cały czas czuwać by wszystko grało i było online a to kosztuje. Wiesz ile kosztuje sama ochrona przeciw DDoS?


Ale wróćmy do MakeMMO... MakeMMO to profesjonalnie wykonany kreator gier przeglądarkowych mający na celu umożliwienie stworzenia własnej gry przeglądarkowej oraz na facebooka z pełnią możliwości i korzyści za tym idących. Model rozgrywki opiera się o MafiaWars która zgromadziła ponad 20 000 000 ( 20 mln ) użytkowników. Dodatkowo MakeMMO oferuje także model rozgrywki na zasadzie rozbudowy osady, farm(FarmVille).

Za jedyne 10-20zł użytkownik dostaje w pełni profesjonalne narzędzie umożliwiające mu stworzenie własnej gry. I gra niczym nie będzie gorsza od produkcji wypuszczonych przez spore studia ponieważ sam kod i kreator został zrobiony przy naprawdę sporych nakładach finansowych przez osoby z doświadczeniem. Fakt od twórcy będzie zależało jak gra będzie wyglądała i czy będzie grywalna. Bo to kreator a nie generator gier.

Czy to tworząc grę na zlecenie za kilka tysięcy czy w kreatorze MakeMMO nie masz pewności, że spotka się z pozytywnym przyjęciem graczy. W MakeMMO o tyle masz lepiej, że gra oparta jest na sprawdzonym modelu rozgrywki + ryzyko finansowe jest niemal zerowe.

A co do ograniczeń w tworzeniu bo w końcu jest to kreator. Na życzenie dorabiane są moduły do gier takie które mają sens i sprawdza się w całym projekcie. Projekt jest cały czas rozwijany i rozbudowywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote]Mówisz, że obserwujesz rynek gier ale zaznacz, że jako gracz a nie osoba tworząca gry bo po twojej wypowiedzi niestety widać twój brak pojęcia jak to wygląda od "kuchni".[/quote] Nie trzeba być twórcą gier, żeby znać rynek gier mmo. Gdyby tak było to tylko twórcy gier mogliby się na temat wypowiadać, a tak nie jest. To klienci czyli gracze decydują w co grają. A jak ktoś ignoruje swoich klientów jest zwyczajnym głupcem. Myślę, że każda osoba znająca się na jakimkolwiek biznesie to może powiedzieć.
Zatem... jeśli już chodzi o mnie:
Właśnie jako wieloletni gracz, który zna to środowisko oraz osoba, która pomagała w tworzeniu różnych systemów oraz znająca osobiście twórców gier mam podstawy by głosić swoje tezy. 8-)

Dlatego specjalnie zrecenzuję ten projekt.

[u]Po pierwsze.[/u]
[quote]Oryginalny silnik? :D Chyba chodzi Ci o model rozgrywki prawda? Zwał jak zwał... fakt gier jest masa. Są lepsze i są gorsze. Są większe i mniejsze. Są takie zrobione przez studenta na zaliczenie lub jako hobby. Są też takie zaplanowane i wykonane przez duże studia np. innogames. Te duże gry tworzone są latami przy nakładzie naprawdę sporych kwot. [/quote] Tak są tworzone i nawet wielkie produkcje upadają albo ogólnie są niewypałami już na starcie, bo jedynie powielają pomysł w innej konwencji, takie gry nie przyciągają graczy, a jak przyciągają graczy - to na krótko. Wtedy też nie są to produkcje dochodowe, bo nikt za konta premium czy inne bajery w nic nie znaczącej grze płacić nie będzie.

[color=#FF0000]Tez nr. 1
Taki projekt jak Makemmo nie sprosta rosnącym wymaganiom jakie rynek tego typu gier stawia nowym twórcom gier przeglądarkowych. Nie zapewni im popularności.[/color]


Zacznijmy od tego, że gry przeglądarkowe (MMO via www) a zwłaszcza oparte na opłatach, które dają w zamian przewagę w rozgrywce są już dawno niemodne i coraz mniej popularne. To nie te czasy kiedy był tylko Ogame, Bitefight i tego typu produkcje. Konkurencja jest zbyt silna i ma ustabilizowaną pozycję na rynku. To działa na zdecydowaną niekorzyść nowych twórców gier.
Nisza rynkowa została zapełniona. Więc wymagania by dołączyć do grona najsilniejszych graczy są obecnie ogromne.
Nie ma nawet cienia szansy, że Wasze gry osiągną sukces. Na dowódd tego przedstawię obecną sytuację gier stworzonych w państwa serwisie.

O to najlepsza gra w państwa projekcie:

[color=#BF4000]zombiefight.makemmo.com 77 graczy czas dodania: 2013-11-25 22:41:01[/color]

77 graczy to tragicznie mało w porównaniu do innych nawet średnich produkcji na rynku. A ta gra funkcjonuje trzeba podkreślić już ponad dwa miesiące.
Zarejestrowałem się w tej grze, aby sprawdzić ją.
Jest chaotyczna, można w nią grać nie wydając złotówki (przynajmniej na początku, lecz wątpię żeby ktoś się tym zainteresował na dłużej), schematyczna i powiela pomysły wykorzystywane od dawna. Jedynym plusem jest tematyka zombie, która jako jedna z nielicznych ma jeszcze potencjał rynkowy w tego typu grach.

Zatem jeśli chodzi o gracza:

[color=#BF0000]- gra jest nudna (brak innowacyjnych rozwiązań już na pierwszy rzut oka)
- schematyczna (jeśli ktoś grał w inne gry to przy tej nie zostanie, bo posiada porównanie)
- niedopracowana (mało opcji)
- mało estetyczna, w porównaniu do konkurencji
- nieprzyjazny interfejs dla nowych graczy
- brak motywacji do wydania pieniędzy, nawet symbolicznej złotówki[/color]

[color=#BFBF00]-/+ mało ilość graczy, niewielkie współzawodnictwo (jednak ktoś może chcieć grać w grę, gdzie łatwo wygrać z konkurentem)[/color]
[color=#00BF00]+ ciekawa tematyka o zombie[/color]

Jeśli chodzi o twórce gry:

[color=#FF0000]- mało ilość graczy nie przekłada się na zysk
- brak reklamy, więc gra nie ma za dużych szans rozwoju, więc nie ma nowych graczy nie ma pieniędzy
- nie jest to gra płatna z góry, więc nie wystarczą nowi gracze, a jeszcze muszą mieć motywację by płacić realne pieniądze, tutaj tej motywacji nie mają[/color]

[color=#00BF00]+ zapoznanie się z podstawami tworzenia gry, z prawami rynku oraz wstępne rozeznanie w temacie[/color]
[color=#00BF00]+ satysfakcja z pierwszej stworzonej gry[/color]

Dalsze państwa gry mam wymieniać?

41 graczy czas dodania: 2013-11-29 16:34:11

41 graczy czas dodania: 2013-11-22 14:49:24

36 graczy czas dodania: 2013-12-07 16:41:13

26 graczy czas dodania: 2014-01-29 18:30:34

19 graczy czas dodania: 2013-11-19 21:50:11

18 graczy czas dodania: 2014-01-23 16:27:10

15 graczy czas dodania: 2014-01-22 23:55:52

13 graczy czas dodania: 2013-12-12 14:17:33

12 graczy czas dodania: 2013-12-10 19:33:58

11 graczy czas dodania: 2014-01-20 09:05:30

Podsumowując: Najlepsza gra w państwa serwisie jest lipna, bez nadziei na większą popularność i na duże zyski dla twórcy gry. Następne gry w rankingu są jeszcze w gorszej sytuacji.

[color=#BF0000]Teza nr 2:
Serwis MakeMMo nastawiony jest na naciąganie młodych twórców gier, oferując im sukces i sławę oraz pieniądze z gry, które ciężko żeby w ogóle kiedykolwiek się zwróciły.[/color]


Informacje z państwa strony odnośnie pieniędzy:

Jeśli zdecydujemy się na zakup kredytów musimy państwu wpłacić 50zł. Cytuję ze strony [quote]Minimalna wypłata to 50zł[/quote] 50 zł za 5000 kredytów, które zakładając, że sprzedamy kolejnym graczom to zyskujemy 35 zł.
Aby interes się zwrócił! Potrzeba około 7000 kredytów sprzedanych graczom.
W przypadku tego typu gier jest to niemal niemożliwe, co przedstawiłem powyżej.
Kwoty ewentualnego zysku będą relatywnie niskie do włożonego czasu i pracy nad grą.
Jest to zwyczajnie nieefektywne.

Dlatego proszę pana lepiej zlecić profesjonaliście tworzenie gier albo samemu się zainteresować programowaniem i tworzyć bez tych wszystkich kosztów swój własny system. Większa satysfakcja, większe ewentualne zyski plus wiedza i doświadczenie, które zdobędziemy.
Nie bez powodu to studia i wytwórnie gier się zajmują tworzeniem takich gier, nad systemem pracuje grono ludzi, nie jeden człowiek - bo to zbyt trudne zadanie by jeden człowiek mógł udźwignąć dochodowy projekt.

[size=150]Reasumując powyższe fakty. [/size]
Projekt MakeMMO będzie jedynie dobry dla początkujących twórców, dla tworzenia gry dla zabawy i satysfakcji a nie dla zysku. Jest to swoista piaskownica przeglądarkowych gier mmo.
Twórcom projektu życzę mimo to sukcesów, bo inicjatywa ciekawa, lecz dla klientów serwisu - moim zdaniem - [color=#BF0000]niekorzystna[/color].

[b]Do pańskiego postu:[/b]

Proszę pana pańskie kwoty są z d*py wzięte, krótko mówiąc. 8-)
Wszystko zależy od znajomości wśród środowiska, własnego talentu, poświęconej pracy własnej (która jest nieoceniona) i pomysłowi na grę. Nowy projekt może kosztować 25% tych wyliczeń przy odpowiednim podejściu, a może też kosztować tyle ile pan wyliczył albo i nawet więcej.
Dlatego pańskie wyliczenia na nic się zdają.
Nie odnoszą się też do serwisu, który pan reklamuje. Pan jedynie potwierdza moją tezę, że rynek jest zbyt zapchany konkurencją, żeby w te gry się pchać bez odpowiedniego wkładu kapitałowego i wkładu ludzkiego. Projekt MakeMMo tego nie zapewnia w najmniejszym stopniu. Projekt nie oferuje sztabu programistów i grafików ani dobrej reklamy, nie oferuje nawet szkolenia dla twórców gier. To są tak zwane obiecywane gruszki na wierzbie. ;-)

Tak proszę pana zejdźmy na ziemie, bo pan lewituje na poziomie stratosfery :mrgreen:
[quote]Dla przykładu Zynga(fakt notuje spadek zysków ostatnimi czasy ale to z powodu rosnącej konkurencji i zbyt ostrej monetyzacji ich gier) tak czy inaczej drugi kwartał 2013r zakończyli z zyskiem 230,735 mln dolarów. Kwartał to 3 miesiące!!! Dla porównania taki Frogster (Runes of Magic gra oparta o klienta) półroczny zysk ma na poziomie ~20mln EUR. Model rozgrywki w grach MakeMMO jest zaciągnięty właśnie z produkcji Zyngi: MafiaWars, FarmVille.[/quote]

Pan chce ludziom wcisnąć kit albo udaje nieobeznanego w temacie.
Zynga prosze pana to największy producent gier dedykowanych na facebooka.To dzięki facebookowi osiągnęli takie zyski. Reklama, reklama i jeszcze raz reklama. Do tego profesjonalizm firmy. Jak można porównać giganta z zapleczem kapitałowym, ludzkim (sztab ludzi, siedziba) do państwa serwisu? To, że można reklamować gry na facebooku to żadna innowacja. Każdy może to zrobić sam.
Model MakeMMO zatem jest tak zaczerpnięty z Zyngi, tak jak model fiata 125p zaczerpnięty jest z Ferrari. :lol:
[quote]Te serwery mają miliony limitów których nie zauważy zwykły posiadacz wizytówki online czy małego forum jednak gra na czymś takim długo nie podziała do tego rodzaju serwisów używa się serwerów dedykowanych lub własnych serwerowni. To są dodatkowe koszty.[/quote] Można spokojnie założyć stabilny serwer w kwocie do 1 000 zł, gdzie mamy cały rok opłacony.
Obecnie są gry, które dzięki zbiórce graczy tak właśnie się utrzymują. Wtedy twórca płaci niewielką kwotę na przestrzeni 12 miesięcy. Zwykle to jest jakiś informatyk pasjonat, który sam dobrze wie jak zabezpieczyć się przed atakiem, tworzy backupy itd.

Wciąż oscylujemy jednak wokół tego samego wniosku: stworzenie profesjonalnej gry kosztuje krocie i jest nieopłacalne dla pojedynczego twórcy, a państwa serwis nic więcej nie oferuje, a tym bardziej nie oferuje takich zysków jak nawet 0,00001% Zyngi (z pańskich obliczeń).

Pozdrawiam.

"DUC IN ALTUM! WYPŁYŃ NA GŁĘBIĘ! ZAWIERZ CHRYSTUSOWI, POKONAJ SŁABOŚĆ I ZNIECHĘCENIE, I NA NOWO: WYPŁYŃ NA GŁĘBIĘ! ODKRYJ GŁĘBIĘ WŁASNEGO DUCHA. WNIKAJ W GŁĘBIĘ ŚWIATA. PRZYJMIJ SŁOWO CHRYSTUSA ZAUFAJ MU I PODEJMIJ SWĄ ŻYCIOWĄ MISJĘ.”
 
Ludzie nowego wieku oczekują twego świadectwa.
 
Nie lękaj się!  Wypłyń na głębie!
Jest przy Tobie Chrystus.
Sercem obejmuje każdego i każdą z Was.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...