Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
madrav

Pytanie za 100pkt o aktualizacjach.

Rekomendowane odpowiedzi

Ja to nie jestem informatykiem, a wiem, że kilku na forum się znajdzie (przyszłych), więc zapewne wiedzą coś, o czym ja nie wiem. Mianowicie:

? razy drzwi raz na dwa tygodnie wyświetla mi się, iż system chce zainstalować nowe aktualizacje Javy, Adobe Readera, Flash Playera albo temu podobnych. Czy oni faktycznie tak często te aktualizacje wypuszczają? Czy jest jakaś spektakularna różnica pomiędzy wersją javy z wczoraj od tej sprzed pół roku? Jeśli tak, to jaka?

I druga kwestia, prawdziwy killer! Czy ktoś kiedykolwiek uruchamiał Adobe Readera poprzez uruchomienie go plikiem wykonywalnym, a nie poprzez otwieranie pliku pdf? Ja nigdy. Po jakiego wała w takim razie, za każdym uaktualnieniem, ten program sadzi mi na pulpicie skrót? Czy ten skrót był kiedykolwiek, komukolwiek do czegokolwiek potrzebny? Błagam, chcę to wiedzieć!

:)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
[quote="madrav"]Czy jest jakaś spektakularna różnica pomiędzy wersją javy z wczoraj od tej sprzed pół roku? Jeśli tak, to jaka? [/quote]Spektakularnej różnicy nie ma, jakaś tam na pewno. Chodzi o to, że firma ma obowiązek wypuszczania łatek, jeśli użytkownik zgłosi jakiś problem. Wtedy firma naprawia ten problem i wypuszcza aktualizację. To się wiąże z licencją programu - czytałem kiedyś, że jeżeli ktoś nabędzie produkt firmy, to w licencji jest zapis, że firma zobowiązuje się do stałego monitorowania błędów wszelakich i jak najszybszego ich naprawiania - właśnie za pomocą łatek.

Częstotliwość wypuszczania aktualizacji zależy więc od pracowitości zespołu sprawującego pieczę nad programem. Zależy to też od polityki firmy dotyczącej aktualizacji oprogramowania - czy wypuszcza się aktualizacje zbiorcze, czyli wypuszczają aktualki w jakichś pakietach, jak już się ich trochę uzbiera, czy też pojedynczo.