Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
devill13

chiptuning

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
co sądzicie o chiptuningu? jeżeli macie jakiekolwiek pytania to piszcie postaram sie wam pomóc,a jak nie dam rady to skontaktuje was z fachowcami...
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chip tuning, jedna z tanszych u nas metod i zarazem tez najbardziej popularna metoda podnoszenia mocy silnika. Mozliwosci sa stosunkowo duze (zalezy jaki typ silnika i czy turbo) bo jak wiemy producenci aut ograniczaja nam mozliwosci silnikow kosztem zmniejszenia zuycia paliwa.
Podstawowe wymagania to wiadomo Wiedza oraz hamownia, nie sztuka jest zamontowanie chipu czy zmodyfikowanie mapy, to zrobi kazdy laik ktory ma jakies tam pojecie o elektronice. Nie ma co ukrywac, ze jest to jedna z najniebezpieczniejszych metod tuningu, bo skutki zmian sa znane tylko fachowcom.
Patrzac teraz na rynek mozna zauwazyc duzo firm X ktore po tanich kosztach sprzedaja lub tez montuja takie cacka. Szczerze bym sie zastanowil nad usluga takiej firmy. Sama zmiana chipa po tylko poruszenie wierzcholka gory lodowej, kazda taka ingerencja wiadomo daje nam pozytywy ale tez i negatywy. Przytocze wypowiedz Andrzej Godula z Auto Tuning Swiata.

"Praktycznie każda pojedyncza modyfikacja niesie za sobą skutek pozytywny i negatywny równocześnie. I tylko kompleksowe i prawidłowe ich zestrojenie przyniesie właściwy zamierzony efekt. Największy problem sprawia wzajemna zależność wszystkich zmienianych parametrów. W praktyce oznacza to, że np. przy zmianie wałka rozrządu musimy zmienić stopień sprężania, rozmiar kolektorów ssących, wydechowych i oczywiście program sterownika. Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów jest możliwe jedynie w wypadku powierzenia naszego samochodu w ręce wysoko wyspecjalizowanych zakładów tuningowych, których pracownicy posiadają odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz urządzenia."

Osobiscie sam bym inwestowal tylko w mechanike, a pozniej konfigurowal ECU.
Sam chip tuning natomiast bym ominal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do CT to ostatnio mój tata zastanawia się nad zastosowaniem owego elementu polepszenia osiągów. Aktualnie auto ma 136km a po dodaniu może się ładnie zwiększyć.
A z tym silnikiem nie powinno się raczej nic stać.

[img]http://iv.pl/images/16979701038601218930.png[/img]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak, polecam wirusowanie aut ale tylko w znanych i polecanych firmach, a nie kupowanie na aledrogo za 150 czipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem Panowie wygląda tak. chip w silnikach doładowanych daje ogromne efekty i przyrosty są naprawdę duże. Bezpiecznie można podnieść moc i moment obrotowy w granicach do 30%. Czyli mając przykładowo 150KM dźwigamy ją do 195KM. Bezpiecznie będzie 180KM zostawiamy wtedy bezpieczny limit. Najczęściej po tzw CHIPE lecą turbiny (w większości przypadków z powodu nie prawidłowej eksploatacji) sprzęgła przeguby.
W silnikach atmosferycznych czyli wolnych ssakach chip nie daje nic. Bez ingerencji w mechanikę można podnieść moc do 5% czyli jest to nie opłacalne. Silnik to zespół naczyń połączonych. Zmieniając jedno musimy zmienić jeszcze kilka innych rzeczy. Ktoś już o tym napisał zresztą. Zmieniając wałki na ostrzejsze i tak musimy ściągnąć głowę doprowadzić ja do stanu wyjściowego, wymienić wałki popychacze, przeliczyć dolot i ewentualnie poproawić (zwiększyć jego pojemność mówiąc dosłownie poprawić mu oddech) i zmodyfikować wydech. Seryjny kolektor out zastosować rurowy (tzw spaghetti) i tereaz pytanie czy chcemy mieć super górę i interesuje nas tylko moc wtedy układ wydechowy 4w1 czy chcemy też mieć dół i średnicę wtedy 4w2w1. Do wielu samochodów można dostać gotowe zestawy kompletnych wydechów. KOszta są baaardzo wysokie ale one faktycznie działa.
A i obalę jeszcze jeden mit. NIe usuwa się kata tylko zastępuje go katalizatorem stalowym tzw sportowym. Najpopularniejsza forma w polsze to wycięcie kata i zastosowanie strumienicy a to jest najpoważniejszy błąd tunningu. Strumienicę można zastosować tylko jako ostatni element wydechu ale jej działanie jest odczuwalne w tak wąskim zakresie obrotów że w zasadzie mija się z celem.

Sowy nie są tym czym się wydają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydawalo mi sie ze jak na kobiete znam sie na autach ale przeczytalam to i czuje sie najnormlaniej w swiecie glupia :D

Idealnie nieidealna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od razu głupia... nie można wiedzieć wszystkiego nie siedząc w tym. JA nadal wielu rzeczy nie wiem i codziennie się uczę. KAżdy jest specjalista w swojej dziedzinie. :)

Sowy nie są tym czym się wydają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziekuje, poczułam sie lepiej :)

Idealnie nieidealna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="Coolka"]Wydawalo mi sie ze jak na kobiete znam sie na autach ale przeczytalam to i czuje sie najnormlaniej w swiecie glupia :D[/quote] :) Widzisz Coolka, nie dosc, ze wiedza Wojtka bije na glowke bardzo wielu to jeszcze niezwykle zrozumiale podana , jak potrawa na talerzu.
A przy tam skromny , az zadziwia. :)
Mysle, ze to co wiesz n/t samochodow pewno Ci w zupelnosci wystarczy , podobnie jak mnie.
A wiec obie jestesmy madre inaczej niz profesjonalista Wojtek , tak bym to ujela. :banan:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...