Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
molotov

Flash

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli ktos sie zna na flash to niech mi powie po kroku jak zrobic zeby jak wejdziesz na jakims stronie to najpierw pokazuje sie taki rysunek gdzie jest napisane Loading (ilosc tam procentow) no a potem zaczyna sie strona po 100 %-wym Loading :) ktos umie to robic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[b]molotov[/b], poczytaj sobie cosik o DHTML (java) i warstwach w DHTML to wszsytko na ten tamat z tego co wiem jesli o to chodzi

Dziekuje Rabee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="molotov"]Jesli ktos sie zna na flash to niech mi powie po kroku jak zrobic zeby jak wejdziesz na jakims stronie to najpierw pokazuje sie taki rysunek gdzie jest napisane Loading (ilosc tam procentow) no a potem zaczyna sie strona po 100 %-wym Loading :) ktos umie to robic?[/quote] tak...
Takie coś robi się we Flashu...
U nas na Scypionie Banner też masz we flashu i tez na początku masz "loading" logo itd a później animacje, tak jak wspominałeś... jak to sprawdzić? wyczyść pliki cookies z przegladarki i wejdz na Scyopiona, wtedy bedzie... ale Flash nie jest łatwą zabawką... sam mam zdeka roboty i ostatnio kiepski dostęp do komputera... Powiem tyle - krok po kroku nie da się tego opisać... zanim bym Ci opisał krok po kroku jak robi się ładny banner to bym brode zapuścił do kolan... zainstaluj sobie jakiś program do flasha i się ucz... testuj a sam dojdziesz do wszystkiego :) Program Macromedia Flash - tyle że to program bardziej zaawansowany, nie wiem czy się połapiesz w nim, skoro pytasz a takie podstawy... oprócz tego wypadało by znać Action Script...
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.instalki.pl/programy/download/flash/
tu masz do wyboru do koloru latwe w obsludze programy do tego. jak na poczatkujacego takie ci wystarcza

Dziekuje Rabee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="Matias"]oprócz tego wypadało by znać Action Script...[/quote] postaralem sie szukac w necie ale nie ma tutorial ...[quote]instalki.pl/programy/download/flash/ [/quote] dziekuje za link ale ja mam Adobe Flash CS3 na kompie i zrobilem sobie strone jako test ze flashu molotov.cba.pl ... obrazek jest z flashu bo w tym jest muzyka w tle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[b]molotov[/b] - ostatnio sam się ucze Flasha i jakoś mi to idzie. Zainstaluj sobie program Macromedia Flash MX ... fajnie się tam pracuje :)

Więc chcesz zrobić preolader... Ten mały kursik jest do programu Macromedia Flash MX (jest do pobrania trial ze strony Macromedi, który działa przez 30 dni ;]. Potem może go odinstalować, a potem znowu zainstalować :-D ).

1. W pustym dokumencie Flash'a tworzymy 3 puste klatki kluczowe (Blank KeyFrame). Warstwę z tymi klatkami nazywamy "akcje". To na tej warstwie bedziemy dodawać wszystkie akcje Action Script.

2. Tworzymy drugą warstwę, którą nazywamy "zawartość". Na pierwszej klatce rysujemy narzedziem Rectangle Tool poziomy pasek wraz z ramką.

3. Na warstwie "zawartość" dodajemy jedną zwykłą klatkę (Frame). Natomiast w 3 klatce tej samej warstwy dodajemy pustą klatkę kluczową (Blank KeyFrame), na której piszemy "animacja została załadowana".

4. Wracamy do 1 klatki preloadera i klikamy na wcześniej utworzone wypełnienie prostokąta. Uważamy by nie zaznaczyć obramowania. Teraz wciskamy F8 lub w menu Modify -> Convert to Symbol. W pole Name wpisujemy nazwę, która bedzie identyfikowała nasz klip w bibliotece. Natomiast w polu Behavior zaznaczamy na Movie Clip i klikamy na OK. Po tej czynności zobaczysz, że nasz nowo powstały symbol zasłonił kawałek ramki. Możesz to poprawić rozmieszczając ją na nowej warstwie która musi sie znajdować pod tą z paskiem.

5. Zaznaczamy nasz nowo powstały symbol i klikamy na panel Properties. W polu gdzie wpisane jest Instance Name wpisujemy nazwę, którą będziemy odnosili sie do tego elementu w naszym kodzie. Piszemy więc "pasek"

6. Teraz czas na dodanie kodu AS. Zaznaczamy pierwszą klatkę na warstwie "akcje" i wklejamy niżej podany kod:

total = _level.getBytesTotal();
loaded = _level.getBytesLoaded();
procent = Math.round(loaded/total*100);
pasek._xscale = procent;
if (loaded>=total) {
gotoAndPlay(3);
}

kod ten pobiera całkowity rozmiar filmu, ilość załadowanych Bajtów i przelicza na procenty. Trzecia linia wyświetla określony procent paska w zależności od załadowania filmu.Ostatnia część sprawdza czy został załadowany cały film. Jeśli tak film "przechodzi" do 3 klatki

do drugiej klatki dodajemy kod:

gotoAndPlay(1);

kod ten powoduje zapętlenie filmu do czasu całego załadowania

w 3 klatce dodajemy kod

stop();

powoduje on zatrzymanie filmu

7. W pierwszej klatce na warstwie "zawartosć" umieszczamy pole tekstowe narzędziem Text Tool i w panelu Properties zmieniamy jego typ na Dynamic Text. W pole Var piszemy "procent".

8. By móc sprawdzić nasz preloader nie umieszczając go na stronie umieszczamy na scenie w 3 klatce warstwy "zawartość" dowolny obrazek by podnieść "wagę" naszej animacji.

9. Teraz Wciskamy Ctrl + Enter lub Control -> Test Movie czynność tą powtarzamy trugi raz by symulowac ściąganie nie umieszczając filmu na serwerze. Koniec.

*zaczerpnięte z webdiary.pl* POLECAM! :)

[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 13 Sierpień 07, 10:50[/i] ][/size]
[b]molotov[/b] - ostatnio sam się ucze Flasha i jakoś mi to idzie. Zainstaluj sobie program Macromedia Flash MX ... fajnie się tam pracuje :)

Więc chcesz zrobić preolader... Ten mały kursik jest do programu Macromedia Flash MX (jest do pobrania trial ze strony Macromedi, który działa przez 30 dni ;]. Potem może go odinstalować, a potem znowu zainstalować :-D ).

1. W pustym dokumencie Flash'a tworzymy 3 puste klatki kluczowe (Blank KeyFrame). Warstwę z tymi klatkami nazywamy "akcje". To na tej warstwie bedziemy dodawać wszystkie akcje Action Script.

2. Tworzymy drugą warstwę, którą nazywamy "zawartość". Na pierwszej klatce rysujemy narzedziem Rectangle Tool poziomy pasek wraz z ramką.

3. Na warstwie "zawartość" dodajemy jedną zwykłą klatkę (Frame). Natomiast w 3 klatce tej samej warstwy dodajemy pustą klatkę kluczową (Blank KeyFrame), na której piszemy "animacja została załadowana".

4. Wracamy do 1 klatki preloadera i klikamy na wcześniej utworzone wypełnienie prostokąta. Uważamy by nie zaznaczyć obramowania. Teraz wciskamy F8 lub w menu Modify -> Convert to Symbol. W pole Name wpisujemy nazwę, która bedzie identyfikowała nasz klip w bibliotece. Natomiast w polu Behavior zaznaczamy na Movie Clip i klikamy na OK. Po tej czynności zobaczysz, że nasz nowo powstały symbol zasłonił kawałek ramki. Możesz to poprawić rozmieszczając ją na nowej warstwie która musi sie znajdować pod tą z paskiem.

5. Zaznaczamy nasz nowo powstały symbol i klikamy na panel Properties. W polu gdzie wpisane jest Instance Name wpisujemy nazwę, którą będziemy odnosili sie do tego elementu w naszym kodzie. Piszemy więc "pasek"

6. Teraz czas na dodanie kodu AS. Zaznaczamy pierwszą klatkę na warstwie "akcje" i wklejamy niżej podany kod:

total = _level.getBytesTotal();
loaded = _level.getBytesLoaded();
procent = Math.round(loaded/total*100);
pasek._xscale = procent;
if (loaded>=total) {
gotoAndPlay(3);
}

kod ten pobiera całkowity rozmiar filmu, ilość załadowanych Bajtów i przelicza na procenty. Trzecia linia wyświetla określony procent paska w zależności od załadowania filmu.Ostatnia część sprawdza czy został załadowany cały film. Jeśli tak film "przechodzi" do 3 klatki

do drugiej klatki dodajemy kod:

gotoAndPlay(1);

kod ten powoduje zapętlenie filmu do czasu całego załadowania

w 3 klatce dodajemy kod

stop();

powoduje on zatrzymanie filmu

7. W pierwszej klatce na warstwie "zawartosć" umieszczamy pole tekstowe narzędziem Text Tool i w panelu Properties zmieniamy jego typ na Dynamic Text. W pole Var piszemy "procent".

8. By móc sprawdzić nasz preloader nie umieszczając go na stronie umieszczamy na scenie w 3 klatce warstwy "zawartość" dowolny obrazek by podnieść "wagę" naszej animacji.

9. Teraz Wciskamy Ctrl + Enter lub Control -> Test Movie czynność tą powtarzamy trugi raz by symulowac ściąganie nie umieszczając filmu na serwerze. Koniec.

*zaczerpnięte z webdiary.pl* POLECAM! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...