Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Demon

Ekstremalne warunki zimą

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)


Zima zbliża się wielkimi krokami....
A ja nie mam doświadczenia w prowadzeniu samochodem w zimie :oops: To będzie moja pierwsza zima.
Chciałabym wysłuchać Waszych rad, jak się poruszacie w śniegu, zaspach itp. Na co mam uważać itp.


Pozdrawiam
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tez nie mam

pamietam jak rok temu chyba to luty byl

potrzebowalam kasy to pojechalam jako kierowca do francji...i mialam nowym samochodem wrocic :mrgreen:
a francuzi chyba nawet nie wiedza ze istnieje cos takiego jak zimowe opony :lol: :lol:
na autostradzie byla taka szklanka ze jechalam z 20 km/h--zadnej przyczepnosci do podloza
i z wielkim strachem...ze zgubie ogon i zagine w niemczech :lol:
po tej sytuacji juz niczego sie nie boje... :lol:
zadna zima mi nie straszna.. :mrgreen:

zauwazylam ze wielu kierowcow ..wchodzac w zakret bywa ze niebiezpieczny
zwalnia na nim..
ja zwalniam przed zakretem a na nim samymym dodaje gazu...- to lepsze wyjscie..
jeszcze nie wiem dlaczego ale brat mnie tego nauczyl :lol:
a mu wierze...w jego doswiadczenie bo robi setki kilometrow tygodniowo :mrgreen:
Edytowane przez Gość

[img]http://www.suwaczek.pl/cache/87cf95b529.png[/img]



i kocham coraz bardziej:*

[img]http://kobietaintymnie.pl/suwaczek/cache/7618c6bf.gif[/img]

Kochamy Cie nasz Aniołku:*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="NudnaBaba"]Witajcie :)


Zima zbliża się wielkimi krokami....
A ja nie mam doświadczenia w prowadzeniu samochodem w zimie :oops: To będzie moja pierwsza zima.
Chciałabym wysłuchać Waszych rad, jak się poruszacie w śniegu, zaspach itp. Na co mam uważać itp.


Pozdrawiam[/quote]
Na poczatku powiedz jaki masz samochod, z tylnim czy przednim napedem?

[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 9 Listopad 07, 14:51[/i] ][/size] [quote="alusiek"]wchodzac w zakret bywa ze niebiezpieczny
zwalnia na nim..
ja zwalniam przed zakretem a na nim samymym dodaje gazu...- to lepsze wyjscie..
jeszcze nie wiem dlaczego ale brat mnie tego nauczyl :lol:
a mu wierze...w jego doswiadczenie bo robi setki kilometrow tygodniowo :mrgreen:[/quote]
Dokladnie, to jest prawidlowe zachowanie, pozatym kazdy kierowca rajdowy czy wyscigowy wlasnie tak przechodzi zakrety. Jednak trzeba pamietac, ze zima nie mozemy dac tyle samo mocy co latem wychodzac z zakretu bo nas po prostu przekreci, zwlaszcza w autach tylnio napedowych. Trzeba wyczuc wlasny samochod i wyprzedzac dzilania myslami.

Co do porad, spokojne ruchy kierownica, nie szarpac. Na sliskiej powierzchni ruszac z dwojki. Hamowac z wyczuciem i wiekszym dystansem. Widzac zagrozenie i jezeli masz abs w samochodzie mozesz smialo hamowac z calej sily (max pedal w podloge) i skrecajac delikatnie kierownica ominiesz przeszkode. przy zwyklych hamulcach zablokowanie kol i skrecenie kierownica, spowoduje ze i tak pojedziemy prosto. jezeli jedziesz po sliskim staraj sie trzymac obroty silnika na niskim poziomie, przy wyzszych utracisz przyczepnosc. Nie polewac zamarznietych zamkow goraco woda. jezeli masz antene automatyczna nie wlaczaj jej podczas mrozu. Jak mi sie cos jeszcze przypomni napisze :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w zimie najważniejsze jest to aby być skupionym na jezdzie tak jak zawsze ale zima szczególnie ...najważniejsze to to aby gwałtownie nie dodawać gazu i w czasie poślizgu kręcić w dobrą stronę ...a jak się już wjedzie w zaspę to już inna szkoła jazdy ...zależy jakie auto przód czy tył napęd i czy to osobówka i jak tak to jaka ....napisz jakie masz auto to pogadamy o zaspach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="Freq"]Na poczatku powiedz jaki masz samochod, z tylnim czy przednim napedem?[/quote] Teraz Ci tego nie powiem :mrgreen:
Ale to jest Eskort Chia ( stary grat jeden :closedeyes: ) [quote="alusiek"]ja zwalniam przed zakretem a na nim samymym dodaje gazu...- to lepsze wyjscie..[/quote] Mnie tego też uczyli w domu i na kursie, male ja sama nie wiem jak dokładnie robię.
Jeśli chodzi o zaspy to ja je będę często pokonywać, ponieważ tam gdzie mieszkam to wcale nie odśnieżaja śniegu ;/


PS. A moja siostra sie zapiera, ze idzie samochód zapalić bez sprzęgła, to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="NudnaBaba"]
PS. A moja siostra sie zapiera, ze idzie samochód zapalić bez sprzęgła, to prawda?[/quote]
No pewno, ze idzie. Wystarczy ze bieg nie bedzie wbity. Idz do garazu i sprawdz :-) Wybij wbieg, czyli tzw luz. i odpalaj bez sprzegla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest jeszcze jeden sposob :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

wez zapalniczke.. :mrgreen:
i wrzuc do baku :lol: :lol: :lol:

robisz to na wlasna odpowiedzialnosc :mrgreen:

[img]http://www.suwaczek.pl/cache/87cf95b529.png[/img]



i kocham coraz bardziej:*

[img]http://kobietaintymnie.pl/suwaczek/cache/7618c6bf.gif[/img]

Kochamy Cie nasz Aniołku:*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="Freq"]No pewno, ze idzie. Wystarczy ze bieg nie bedzie wbity. Idz do garazu i sprawdz Wybij wbieg, czyli tzw luz. i odpalaj bez sprzegla.[/quote] A jeszcze się tak zapytam, jak mam sprzęgło wciśnięte przy zapalaniu to moze mi się zalać silnik? Chyba może co? ;-)

[quote="alusiek"]robisz to na wlasna odpowiedzialnosc [/quote] Nie bo na twoją :mrgreen:

Ja to wczoraj miałam przygodę :mrgreen: Bo ja byłam zdziwiona czemu mi silnik gaśnie i nie jedzie dalej a pedał gazy na maxa :lol: Lol a to gazu mi zabrało :oops: i musiałam na paliwo przerzucić. ale bak już jest pełny.
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="NudnaBaba"]
A jeszcze się tak zapytam, jak mam sprzęgło wciśnięte przy zapalaniu to moze mi się zalać silnik? Chyba może co? ;-) [/quote]
NIE :-) Silnik moze sie zalac np wtedy gdy, kreci altelnator silnik nie odpala a ty jeszcze gazu dodajesz.

Sprzeglo jest tylko po to by odlaczyc naped kol od silnika :-)
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale sprzęgło ułatwia odpalanie...ja już mam taki nawyk że zawsze przy odpalaniu sprzęgło naciskam....a co do zasp kochana ma to najlepiej znajdz sobie jakiegoś packera który będzie ci pomagał samochód wyciągać ...jak już się znajdziesz w zaspie to oceń dobrze sytuacje i pomyśl czy lepiej brnąć dalej w zaspę czy wycofać sie jak się da no chyba ze to taka zaspa nawiana to wtedy z pędem trzeba wjechać ale trzeba uważać żeby cię niezrzuciło z jezdni bo wtedy będzie zle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra dzięki za rady :)
Jak coś jeszcze mi się przypomni albo Wam ;) To zaklikam ;)

PS. A np. płym do zamku od kluczy nie powinień powodowac zamarzanie ?
Bo kiedyś jak jechałam w innym aucie to zamarzło i wejsć nie szło :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="EDNDURORACE"]można jaśniej... [/quote] Nie rozumiem ? :aloha:
Wytłumacz to babie :p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cóż ;-)
Wiem, ze nie wolno myś auta w zimie, bo sie do niego nie dostanę, a jak to z ogzrewaniem? pewnie to samo czyli na full nie dawać jak wóz stacjonuje na powietrzu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra, a jak zacznie mnie gdzieś tam ściągać, to w którą strone mam odbijać?
Ale to pewnie zalezy w która strone mnie ściąga :P
a hamowanie pulsacyjne było by dobrym wyjściem gdy jest ślisko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po pierwsze zimowe opony x P ale to oczywiste.
ostrożna jazda polegająca na dostosowaniu prędkości do warunków.
żadne wyprzedzanie na trzeciego.
żadnych gwałtownych ruchów heh, hamowań.
polecam oglądanie tvn turbo od czasu do czasu haha x P

[size=1]I [i]am[/i] [color=grey][b]who[/b][/color] [u]I[/u] am

[i]if[/i] [color=grey][b]you[/b][/color] [u]don't[/u] like [i]it[/i] [color=grey][b]then[/b][/color]

fuck [i]you[/i] [u]bitch[/u] [i]!!!![/i][/size]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pulsacyjne hamowanie ...oczywiście...jazda bez gwałtownego dodawania gazu...podczas poślizgu puszczać gaz i nie panikować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="NudnaBaba"]No dobra, a jak zacznie mnie gdzieś tam ściągać, to w którą strone mam odbijać?
Ale to pewnie zalezy w która strone mnie ściąga :P[/quote]
Zawsze odbijasz w przeciwna strone sciagania.
Dajmy na to, z tyl cie zaczyna wyprzedzac z lewej strony, czyli zaczynasz obkrecac sie w prawo, wtedy z gracja krecisz kierownica w lewo.

[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 19 Listopad 07, 16:33[/i] ][/size] [quote="moo"]po pierwsze zimowe opony x P ale to oczywiste.[/quote] Tu sie nie zgodze. Zimowki np z komisow, te niby sprowadzane z niemiec sa dobre tylko na jeden sezon, bo sa regenerwane. Pozniej nie maja juz swoich wlasciwosci. Opona letnia z duzym bierznikiem wtedy dla nas bedize duzo lepszym rozwiazaniem. No chyba, ze kupujemy nowki opony :-).

[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 19 Listopad 07, 16:34[/i] ][/size]
Aha, nie wiem czy ktos mowil, ze plyn w spryskiwaczach tez trzeba wymienic na zimowy :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote="Freq"]Aha, nie wiem czy ktos mowil, ze plyn w spryskiwaczach tez trzeba wymienic na zimowy .[/quote] Tak słyszałam, ael to jak mama wróci to wymienimy, bo ja nie wiem który to pojemnik w garażu :mrgreen: [quote="moo"]polecam oglądanie tvn turbo od czasu do czasu haha x P[/quote] Tylko ja nie mam tego programu ;/

Ja musiałam dac zimówki, bo na letnich i tak bym już dawno gdzies leżała, bo całkowite łyse są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wczoraj oglądałem TVN TURBO u kumpla podczas picia...no i tak leciał program bardzo ciekawy...erotyczny...no tylko szkoda ze nie w samochodach:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
buhahahahhaaha ROTFL
bo późnymi wieczorami i nocami takie tam lecą programy x D

[size=1]I [i]am[/i] [color=grey][b]who[/b][/color] [u]I[/u] am

[i]if[/i] [color=grey][b]you[/b][/color] [u]don't[/u] like [i]it[/i] [color=grey][b]then[/b][/color]

fuck [i]you[/i] [u]bitch[/u] [i]!!!![/i][/size]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sorrki moo ale post definitywnie nie na temat :P
prosze skasowac moj i pani powyzej :mrgreen:

[img]http://www.suwaczek.pl/cache/87cf95b529.png[/img]



i kocham coraz bardziej:*

[img]http://kobietaintymnie.pl/suwaczek/cache/7618c6bf.gif[/img]

Kochamy Cie nasz Aniołku:*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Extremalne warunki zima daja bardzo fajna frajde i zarazem trening :-)
Oczywiscie sa to kontrolowane poslizgi :-) Ide zaraz sobie potrenowac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...