Skocz do zawartości
kuriaki

C-WALK Tutorial by Kuriaki

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Teraz przedstawię Wam tzw. Crip Walk czyli element tańca hip-hop. Nazwa wzięła się od gangu "Crips", którzy po udanych napadach i rabunkach tańczyli C-Walk. Obecnie C-walk nazywa się Clown Walkiem.
Ja przez ostatni rok nauczyłem się dośc dobrze C-Walka. Potrzebne mi były do urozmaicenia toprocka. Fajna sprawa, popróbujcie.

Do tańca potrzebne są Wam ... hmm chęci! Nie musicie mieć nawet szczegółnie dobrze rozwiniętego wyczucia rytmu. Musicie ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Oczywiście dobrze jest mieć lustro, by móc oglądać Wasze ruchy i dopracować je do perfekcji. Równa powierzchnia też jest mile widziana. Pamiętajcie też o rozciągnięciu stawów skokowych i ogólnie nóg. Czasami mogą zdarzyć się lekkie kontuzje więc prewencja będzie tu jak najbardziej wskazana.

Poniżej przedstawię kilka "moves"...


[size=18][b]"V" [/b][/size]- Prosty styl polegający na układaniu stóp na kształt litery "V". Stopy obracacie na przemian: na pięcie i palcach. Poniżej zamieszczam filmik, dzięki któremu zrozumiecie ocb :-)
[center][youtube]http://www.youtube.com/v/T2TiTv9rlh8[/youtube][/center]
Na początku z pewnością będziecie się troszkę mieszać, wykonywać ten sam ruch 2razy pod rząd i zapominać o następnym. Najważniejsze by wykonywać to powoli i regularnie. Z czasem próbujcie przyśpieszać aż ten ruch wejdzie Wam w nawyk. Przy lustrze dopracujcie ruchy, by były równe i co najważniejsze by "V" się zamykało. Nie może być tak, że stopy utworzą dwie linie równoległe... Kiepsko to wygląda. Ogólnie move dość łatwy.

Dodatkowo możecie sobie zmodyfikować "V" w taki sposób, że podnosicie jedną ze stóp a druga wykonuje typowe ruchy dla "V". Inna wariacja "V" to taka, gdy jedna stopa wykonuje typowy ruch dla "V" a druga stopa uderza palcami obok pierwszej. Poniżej zamieszczam włsny rysunek. Przepraszam, nie mam talentu do rysowania, ale mam nadzieję że rozumiecie ocb :-)
[center][img]http://img207.imageshack.us/img207/1659/tut1nr2.jpg[/img] [/center]
Tak samo możecie wykonywać odwrotnie - prawą stopą - "V", lewa stopa uderza na przemian palcami (przez prawą stopą) i piętą (za prawą stopą). Inwencja w tym ruchu należy do Was, fajnie stworzyć swój styl. Ja np. często podczas ruchu prawej nogi uderzam dwa razy palcami z przodu... Ponato uważam, że ta wariacja "V" wygląda najłądniej, gdy dotykając piętą z przodu ma się wyprostowaną nogę w kolanie.


[size=18]Wariacja [b]"V" - Step Back[/b][/size]
Tutaj najlepszy będzie filmik. On wytłumaczy Wam wystarczająco dobrze jak poprawnie wykonać Step Back.
[center][youtube]http://www.youtube.com/v/HCpL-jchNP4[/youtube][/center]
Filmik super pokazuje co i jak robić. Ważna sprawa to taka, by stawiając nogę z tyłu zaczynać od palców. To nie może być tupnięcie! Wszystko ma być płynne, bez niepotrzebnych przystanków. Dodam też, żebyście nie zakładali tak długich spodni jak ten koleś na filmiku. Nie będziecie tak dobrze czuć podłoża gdy spodnie zawiną się pod podeszwę. Myślę, że ze Step Backiem poradzicie sobie bez kłopotu.



[size=18][b]Shuffle[/b][/size]
Shuffle to jeden z podstawowych ruchów w C-Walk. Polega on na przeskakiwaniu z nogi na nogę w taki sposób, że jedna stopa dotyka całą powierzchnią podłoża podczas gdy druga uderza placami z przodu. Następnie zmieniamy stopy, czyli druga dotyka całą powierzchnią podłoża a pierwsza uderza palcami z przodu. Shuffle najłądniej wygląda wyonywane szybko i rytmicznie. Filmik pokazujący Shuffle i Shuffle Kick znajduje się pod opisem Shuffle Kick.

[size=18][b]Shuffle Kick[/b][/size]
Shuffle Kick to ruch bardzo podobny do Shuffle. Robimy wszystko tak ja w Shuffle licząc swoje ruchy do 3. Na 3 jest dotknięcię piętą z przodu. Czyli 1-dotknięcie podłoża palcami prawej stopy, 2-dotknięcie podłoża palcami lewej stopy, 3 - dotknięcie piętą prawej stopy itd. 1 i 2 dotykamy palcami obydwu nóg, na 3 - dotykamy piętą - tym razem lewej stopy itd. Move wydaje się łatwy, jednak dopracowanie go zajmuje sporo czasu... Filmik poniżej wyjaśni Wam co i jak (Shuffle Kick jest pod koniec).
[center][youtube]http://www.youtube.com/v/4NlLNrDYS7w[/youtube][/center]


[size=18][b]Heel Toe[/b][/size]

Jeden z moich ulubionych moves. Jest troszkę bardziej zaawansowany niż poprzednie. Wykonuje się go w następujący sposób: stoimy ze złączonymi nogami. Wystawiamy prawą nogę do przodu i stawiamy ją na pięcie. Następnie wykonujemy na niej obrót zgodnie ze wskazówkami zegara (czyli jakby do wewnątrz). Kąt obrotu powinien wynosić ok 90 stopni. Nie róbcie za dużego bo cięzko będzie Wam utrzymać równowagę i dynamikę. Oczywiście tylną noga możecie delikatnie hamować obrót (noga dotyka podłoża jedynie palcami). Po wykonaniu obrotu na pięcie cofamy nogę na miejsce i wysuwamy drugą. Stawiamy ją na pięcie i robimy obrót w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Po wykoanu obrotu cofamy nogę i to wszystko. Teraz musimy szybko wykonać całość. Figura wydaje się dość łatwa jednak by wykonać ją dokładnie potrzeba czasu i treningów.
Jest kilka modyfikacji Heel Toe. Filmik przedstawi Wam wszystko. Dodam, że mój ulubiony rodzaj HeelToe to ten nazwany w filmiku Style 1. :-)
[center][youtube]http://youtube.com/v/q-zeuzVAgDM[/youtube][/center]


[size=18][b]X-Hop[/b][/size]

Zaczynacie z pozycji Heel Toe, tj noga z przodu dotyka piętą podłoża a druga z tyłu palcami. W Heel Toe obracaliście się na pięcie nogi z przodu a tutaj przchodzicie do pozycji, w której stpy dotykają piętami podłoża a palce skierowane są do zewnątrz. Następnie przechodzicie znowu do Heel Toe tylko że nogi stawiacie w odwrotnym ustawieniu (jeśli noga lewa była z przodu a prawa z tyłu to teraz prawa z przodu a lewa z tyłu). Z tej pozycji znowu obie stopy dotykają piętami podłoża a palce do zewnątrz. I tak dalej. Film poniżej rozwieje wszelkie wątpliwości...
[center][youtube]http://www.youtube.com/v/0yPWMVI5oZo[/youtube][/center]


[size=18][b]Floor Tap[/b][/size]

Floor Tap jest dość prostym move gdyż w większośc składa się ze zwykłego stylu "V"... Ruch będziemy wykonywac wpierw w prawo. Zaczynacie stojąc w V tak, że stopy są blisko siebie a palce są oddalone. Liczymy do 3, czyli na 1 - V zamknięte (palce blisko siebie, stopy daleko od siebie), 2 - V otwarte, 3 - V zamknięte i po V zamkniętym wypad lewą nogę za nogę prawą. Cofamy noge na miejsce i 3 wymienionymi v-kami wracamy do pozycji wyjściowej. Teraz to samo tylko w lewą stronę. Znowu 3 ruchy: 1 - V zamknięte, 2 - V otwarte, 3 - V zamknięte i z v zamkniętego wypad prawą nogę za noge lewą. Wracamy do pozycji wyjściowej i tak w kółko. Ja zmodyfikowałem troszkę Floor Tapa, czyli wypad nogą robię przed drugą nogę, a nie jak na filmiku - za. Kwestia tego komu jak wygodniej... Poniżej filmik z Floor Tapem.
[center][youtube]http://youtube.com/v/VeYMFPZg-0A[/youtube][/center]

Ok to na tyle. Myślę, że te figury zajmą Wam troszkę czasu a jeśli tutorial się spodoba to zrobię drugi z bardziej zaawansowanymi i trudniejszymi moves'ami. Miłych i owocnych ćwiczeń.
Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest świetne thx ;p piwko dla ciebie

[center][img]http://img191.imageshack.us/img191/1148/cytat.jpg[/img][/center]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...